Thursday, March 01, 2012

March Datang Lagi

Pejam celik pejam celik, March datang lagi. Kejap je kan??? Hari ni da masuk hari pertama bulan ketiga untuk tahun 2012. Baru 2 bulan berlalu, tapi da banyak yang berlaku. Happy moment and sad story pon ada. Tapi biasalahkan, adat hidup kat dunia. Ada up and down. Tapi aku tetap bersyukur, di sebalik setiap ujian aku nampak hikmahnya dengan jelas.

Bulan ni usia aku akan bertambah setahun lagi, phew... gonna be 28 on 28... lalala... harap- harap tahun ni akan lebih baik dari tahun lepas. Alhamdullillah most of my hajat tahun lepas dapat di realisasikan and now time for setup new target to achieve even some of it da pon ditunaikan... ( takpe2 cari target baru lagi... hehehe...) and some of it da pon dlm schedule cuma tinggal menunggu tika dan masa saja untuk di realisasikan.

Dalam bulan ni jugak ada dua main aktiviti yang akan aku buat... this weekend ( 3rd and 4th March) aku, kwn aku, my ex classmates n beberapa org kenalan baru mahu menawan puncak ledang and tengok matahari terbit di sana. And on the next weekend (9th to 11th March) aku and kawan aku mau terbang ke Singapore. Sebenarnya ni impian aku dari kecik lagi nak pergi ke Singapore, sebab dulu abah aku kerja kat sana and aku jarang dpt jumpa abah masa tu. Masa umor 8 tahun Abah aku janji, kalau aku dpt nombor 1 dlm kelas abah nak bawak aku jalan-jalan kat Singapore. Alhamdullillah, memang aku dpt no. 1 pon. Tapi keadaan masa tu tak mengizinkan and aku paham kenapa abah tak dapat bawak aku pegi sana. Aku takkan pernah mintak abah tunaikan janji dia yg 1 ni sebab apa yang dia da korbankan untuk aku adalah lebih daripada janji abah utk percutian ke Singapore (Buat cerita syahdu la plak...) Hehehe... takpe sekarang aku rasa aku mampu untuk realisasikan sendiri impian aku masa kecik... so before umor aku 28 aku nak tunaikan impian aku 20 tahun lepas yang telah terbengkalai itu.

InsyaAllah, I'll share my experience while mendaki Ledang and experience bercuti ke Singapore in my future post. (^_^)

Aku mohon kepada Allah, semoga Allah di permudahkan segala urusan. Semoga semua impian aku, family aku dan kawan-kawan lain mampu di laksanakan dgn jayanya... Dan semoga semuanya baik2 saja. Amin...

3 comments:

  1. Selamat Hari Lahir mu in advanced :)

    ReplyDelete
  2. amboi,amoi,amboi
    berjalan sakan nampak
    ape yg korg wat danok weyh?ade ape sana.share lah..keke

    ReplyDelete
  3. Badio: thanks :) saya da makin tua :P
    asyraf: hahaha... i'll bila ada masa... smua akan di share... skrg ms x brapa cukup utk sharing segala trip yg ada... :P sabar k... tunggu next post... insyaAllah

    ReplyDelete