Monday, July 11, 2011

Love & Trust

"The most important thing in each of relation is TRUST, when it's gone the LOVE also follow"

Am I right? My personal opinion lah, saya tak suka my partner tak percayakan saya and cakap saya buat hal-hal yang saya tak pernah terlintas in my mind. Kalau tak percaya ape guna kita dalam relation kan? Memang betul, cinta and kasih sayang tu penting dalam satu2 relation, tp it doesn't mean we can control our partner life. Sometimes, kita sendiri perlukan ruang utk diri sendiri, family dan kawan- kawan kita. Macam tu jugak dia.

"Saya bukan nak control dia, tapi saya rasa ragu-ragu bila dia xde depan mata."

"Saya cemburu bila tengok dia bersembang dengan kawan-kawan perempuan dia yang lain."

I tak ckp all those feeling tu salah, lumrah ma... bila kita da sayang org kan??? but the wrong part is bila kita prejudge for something yg dia x buat. Kalau dia kdg2 xde depan mata kita, sama jugak. kita pon tak selalu depan mata dia. Kalau kita cemburu, bila nampak partner kita bercakap dengan orang lain, tanya balik diri sendiri kita tak pernah ke bercakap dengan org lain selain dari dia or family kita? Pernah tanye tak ape perasaan dia bila kita buat the same thing?

Bila kita hidup dalam relation ni, mesti ada tolak ansur and saling percaya satu sama lain. Memang betol, kita tak dpt elak dari rasa ragu-ragu dan cemburu. Tapi tak salahkan bila timbul perasaan macam tu, cuba kita bwk berbincang secara berhemah dengan partner kita. Better than kita buat prejudgment yang bole buat kita sendiri rasa sakit hati yg tak de punca and tak kan selesaikan masalah kita sampai bila-bila pon. Menambah masalah lagi ada la... kan???

Kadang- kadang orang lain tak mampu baca apa yang kita fikirkan, kalau ade rasa ragu-ragu cuba bertanya and bercakap elok-elok. Tapi cari la masa yang sesuai, jangan terlalu mendesak. InsyaAllah, kita boleh memperbaiki keadaan. Try to let him/ her know ape yang kita rasa, and mintak dia explain atas setiap apa yang kita rasa tak kena dengan setiap perbuatan dia. Beri dia sedikit ruang untuk nikmati kehidupan dia, mungkin dia xde niat nak curang. Dia cuma perlukan kawan-kawan utk memvariasikan perjalanan kehidupan dia sama mcm kita.

You can count it on me, banyak couple break-off sebab tak tahan dengan perangai partner nya suka menuduh and berfikir bukan-bukan pasal dia, sedangkan dia tak pernah buat. Ramai partner yang memberontak dan curang bila partnernya selalu mengongkong hidup peribadinya secara melampau. Tapi jangan plak sampai tak peduli plak dgn partner anda (maklum lah saya cakap bg dia space, bg space stakat space bar ok jgn kasi sampai space ship takut dia rasa kita tak sayang dia plak nnt)

Ok lah da byk plak saya merepek. Point yang paling penting dlm post saya kali ni adalah kepercayaan itu penting dalam setiap relation. Bila kePERCAYAan hilang, tak mustahil CINTA pon akan turut hilang lepas tuh. Jangan buat orang yang kita sayang fed-up and give up dengan tingkah laku kita, dia juga punya perasaan sama macam kita. Jadi renung-renungkan lah yer. Daaaa!!!
V(^_^)V

No comments:

Post a Comment