Monday, November 26, 2012

Company Trip and Dinner - Day 1

Last weekend, I went to Swiss Garden Golf Resort and Spa, Damai Laut for my company trip and dinner. Trip selama 3 hari 2 malam tu just so-so je sebab if wanna compare with last 2 years trip kat Berjaya Tioman Resort, trip kali ni macam less activity. Somemore service kat hotel ni pun sangat tak best, air cond tak sejuk, banyak lalat, laut tak leh mandi and ade few other thing la yang buat aku cakap that hotel tu tak best. Bukan aku sorang je cakap department mate aku pon cakap macam tu. Nasib baik semua di tanggung company, so aku still tak rugi apa-apa. Tapi dalam tak best pon aku still enjoy (benda free kan, rugi pulak kalau tak guna sepenuhnya). 

Bertolak dari office pukul 5.30 a.m and reach Lumut dalam pukul 9.30a.m, di sebabkan  sampai terlalu awal, so ade la stop kat stall yang jual hasil laut. Dalam sejam berhenti kat situ then we continue our journey to Swiss Garden and reach there on 11.30. Then ade taklimat sikit-sikit terus proceed lunch. Siap aje makan then queue up untuk ambik kunci bilik, ini yang paling spoil, kena tunggu for almost 1 hour untuk dapat bilik sebab ade bilik yang belum ready ( due to ada customer yang late check out). Kira around 2p.m baru boleh masuk bilik, itu pun kira lucky sebab ade yang kena tunggu sampai dekat pukul 3 baru dapat bilik. Kat sini bagi aku dah cukup untuk aku buat tanggapan negative kat hotel ni.

Masuk bilik, then terus siap-siap untuk pergi tele-match (lebih kurang macam sukaneka je) and then after abis telematch aku and kawan- kawan aku terus terjun laut yang tak berapa bersih and sesuai untuk mandi manda sebab itu kawasan jelly fish. Tapi kitorang peduli ape, terjun tetap terjun alang-alang dah lencun akibat telematch kitorang terus lencunkan diri dalam erti kata sebenar.

My department mate
From left: Wai Ying, Vonli, Lynette and me


3 of us


After penat main air, kitorang balik ke bilik masing and siap-siap for dinner and lepas tu round-round tengok facilities yang ade kat hotel. After dah tak de benda nak buat diorang decide nak main card game sambil 'minum' (diorang tu semua chinese yer), makanya aku menarik diri and decide lepak dalam bilik je sorang-sorang and tidur. 

Untuk 2nd day aku cerita dalam next post ye. Sebab 2nd day ada banyak activity and banyak gambar. So, tunggu yer!


No comments:

Post a Comment