Friday, November 02, 2012

Mereka Bilang...

Mereka bilang
Aku tak punya apa-apa
Mereka bilang
Aku cuma manusia biasa
Mereka bilang
Aku ini insan hina

Kalau benar aku tak punya apa-apa
Jadi di sekeliling aku itu apa?
Khayalan aku?
Atau mereka buta?

Kalau benar aku cuma manusia biasa
Jadi kenapa aku di turunkan ke dunia?
Tak ada tugas aku?
Atau mereka mahu bolot semua?

Kalau benar aku ini insan hina
Kenapa cerita aku yang di jaja?
Buruk aku?
Atau kekurangan mereka?

Maaf ya kawan...
Aku tak peduli apa yang kamu bilang
Dan aku tak peduli apa yang aku kurang
Yang aku tau

Walau aku tak punya apa-apa
Tapi aku tak pernah mengemis meminta ihsan walau seperca

Walau aku manusia biasa
Tapi aku tak pernah memandang yang lain tak ada harga

Walau aku ini insan hina
Tapi aku tak pernah mengeji manusia yang tak berdaya

Aku cuma aku
Menumpang satu sisi di sudut dunia
Untuk esok
Bukan untuk hari ini semata
Maafkan aku
Kalau hadir aku tak disenangi semua
Aku tak meminta lebih
Cukup sekadar biarkan aku tenang hingga sampai aku di jemput Dia







No comments:

Post a Comment