Monday, October 24, 2011

Merealisasikan Plan Bersama Kawan- Kawan

Sunday, 23rd of Oct 2011 (Starting mcm news kat paper lak, kekeke...)

Now aku nak share la activity aku and ex classmates aku Ahad lepas. After seminggu, seperti yang di plan. Kami cuba merealisasikan sedaya upaya kami. Even a bit late la sbb masing- masing ade hal. Seminggu kitorang plan untuk berkumpul and then melawat family and kubur arwah Acap (Mohd Asyraf Yusof) yang meninggal sebab cancer kelenjar air liur pada 16 October 2011. Memang agak lewat kami melawat, sebab pada hari arwah 'pergi', masing- masing ada hal and tak sempat nak menzirah. Sebab tu aku and kawan2 plan pergi last weekend. Alhamdullillah, akhirnya plan berjalan seperti yang di rancang even lambat sikit dari rancangan asal sbb kes nak berkumpul and nak bergerak sama-sama ke rumah arwah. Sampai rumah arwah kitorg sembang2 la dgn parent arwah, memang sayu jugak bila dengar mak arwah bercerita pasal arwah 2, 3 hari before arwah pergi. Aku nampak air mata mak arwah bertakung menanti masa nak gugur masa dia bercerita pasal arwah (aku sendiri pon hampir-hampir nak berjurai airmata tapi control ayu nye pasal... tahan je la). Around 6.00pm (bole di kira almost maghrib macam tu) dari rumah family arwah kitorg gerak sama-sama dgn family arwah pergi ke kubur. Kat sana kitorang buat tahlil ringkas untuk arwah. Lepas setel, kitorg salam ngah family arwah and bagi sikit sumbangan hasil collection dgn kawan2 kepada family arwah. And parents dia nampak sangat tenang and say thanks sebab jadi kawan arwah and sudi melawat. Bagi kitorg hanya ni mampu kami lakukan untuk arwah, sebab arwah masa hayat banyak jugak menolong kami dalam study. (hambik ko berjela aku cerita)

Habis da cerita sayu, after family arwah gerak balik kami pon mengatur strategi utk melepak (aktiviti wajib selepas misi utama berjalan lancar... hehehe...). Then diorg decide balik melepak kat Shah Alam, discuss punya discuss diorg pilih nak lepak kat TTDI. Dari Taman Maluri kitorang gerak balik Shah Alam, berhenti solat maghrib kat petronas near Batu 3. After setel solat, sambung perjalanan (macam la jauh sgt sampai nak sebut perjalanan kan?) ke TTDI. Then kitorg pun melepak di Aimar Char Kuey Teow (CKT) kat TTDI. Most of us order CKT la kecuali sorang melantak nasik goreng.



Nah pic CKT dia, aku order CKT special and tembikai laici. Marvellicious owh... ada banyak udang ngahahaha... tp xdpt jgk nak lawan CKT kat Penang. So sambil2 tu sembang-sembang and sharing ape yang patut (mostly pasal keje and current life la) and ade jgk yg promote PRUDENTIAL insuran (Hehehe...), tapi kawan aku lambat sgt, sbb most of us da ambik insuran PRUDENTIAL, so just sharing la about the benefit and etc.

Bagi aku mmg PRUDENTIAL la the best so far, sebab tu aku ambik PRUDENTIAL (Aikss... terpromot plak :P tapi kalau nak pon bole, nanti aku bole ckp dgn kawan aku). Aku ambik insuran ni bukan ape, sebagai back up plan if incase apa- apa jadi dgn aku. (Aiks... lari tajuk la plak)

Ok back to the story, after sembang2, borak2, cakap2, gurau2, sharing2 makan2 and minum2 setel. Around 10.30 kitorg pon gerak la pulang ke rumah masing2. Agak awal la jgk balik, tapi ape kan daya esok da nak keja kan. Kalau tak keja ada harapan merayau-rayau lagi kami2 ni. Lemaklumlah semua single... kan... Aku pon sampai rumah, sambung baca novel sikit, borak-borak lg dengan housemate, almost kul 1am aku pon masuk la bilik and membuta. Sekian.

P/S : For those yang join and menyumbang, aku ucapkan jutaan terima kasih kerana sudi menjayakan plan kita ni. Thanks a lot to: Azadi, Ayun, Dila, Wazir, Farah (FAFU), Izni, Latif, Daus, Mai, Wan (husband Mai), Rais & Yani.

(Conclusion: semua berjalan lancar, and seronok jugak bila kadang2 dapat buat aktiviti ramai2 nih... Next time kita plan untuk aktiviti lain plak yer...)


No comments:

Post a Comment