Tuesday, October 11, 2011

Muktamad!

Finally, aku da dapat keputusan muktamad. Whatever happen I'll stay to move on. Ni peluang aku untuk cabar kebolehan aku and cari ape yang aku nak dalam career aku.

Aku akan selalu ingat ape Allen (Asst. Manager a.k.a Idola aku kat opis... ngahaha...) cakap dgn aku tadi, "If this is the path you are heading to. I wish U all the best. Just make sure u did what u really want, while u r still young n still can.". Masa tu HOD aku belom bitau lagi yg aku nak resign, yg ni personally aku ckp dgn dia kat BBM. (Meja sebelah2 pon BBM jgk, jgn xtau... sbb xmo org lain kecoh2)

Lagipon dia ade ckp, it's a good company utk aku move on. Aku da kembali yakin dengan apa yang aku pilih. (^_^) Allen ni da byk guide aku utk jadi software developer yg baik. Aku mmg byk terhutang budi dgn dia ni, kalau xde tunjuk ajar dari dia aku mungkin la x mampu jadi macam hari ni. Sebab tu la aku anggap dia mcm idola dlm career aku. Dia jugak kwn yang baik utk aku, byk jgk nasihat2 dia da bg dgn aku. Aku sgt2 respect dia, dia sgt2 la low profile even dia ni Asst. Mgr., drive Audi A4 kot dtg office, smart, x kedekut ilmu n nice looking guy tapiiiiiii... sgt humble. Sbb tu aku senang bila nak buat kerja dgn dia. Sudah la tu aku puji dia... berbalik pada tajuk di atas :D

After aku hantar resign letter, hari ni saja da 2 kali aku kena panggil utk di brainwash (yg smlm aku x kira la, sbb time tu aku hantar resign letter) .

1st dgn Allen, tp dia x brainwash, tp lebih kepada sharing sbb dia antara org yg close dgn aku (Ni lepas HOD aku mintak dia brainwash aku la kononnya). So dia just give additional advise je la. Lega!!!!

2nd, before balik tadi Operation Manager plak panggil aku... He asked me the same question mcm HOD aku tanya smlm, " What u expect from us and want us give what, to make u stay? (lbh kurang la... aku ingt2 lupa apa dia ckp) You handle a unique task that no 1 else do. U r so important u know? Think about this offer back then see me tomorrow." My HOD n Operation Mgr tgh cuba nak counter offer sampai aku stay.

Memang before ni aku antara berani and tak nak teruskan niat aku, tp frankly speak after discuss dgn Allen dan dgn kata2 semangat dari dia. hati aku mmg bulat utk move on pergi new place. Maybe will be a bit tough at the beginning sbb nak kena adapt with new environment. Tapi aku yakin aku mampu buat yang terbaik, InsyaAllah. Aku harap dgn hijrah ni career aku akan maju selangkah lagi ke depan. Amin...

Guys... Wish me best of luck (^_^)V


2 comments: