Thursday, October 06, 2011

Salah Aku Ke Weyh???

Korang pelik tak bila ex korang yang ada orang lain a.k.a pernah curang dengan korang tapi tak bole berenti kacau hidup korang??? Salah aku ke weyh kalau ex aku x reti berenti kacau hidup aku???

Aku ni sebenarnya jenis yang tak kisah kalau ex aku still nak jadi kawan aku after break up, as long as dia tau respect aku and tau limit dia as KAWAN dan bukan lagi KEKASIH. Kalau diorg (ex2 aku) sanggup terima syarat tu aku sangat bebesar hati utk jadi kawan diorg even diorg pernah lukakan hati aku di tahap paling kritikal. Sebab aku paham soal hati and perasaan tu memang tak bole paksa.

Tapi kadang- kadang manusia ni kan pelik, bila kita da bagi ruang utk jadi KAWAN lepas break up, still nak cari pasal and buat keadaan jadi complicated. Alih- alih orang tak bersalah nampak bersalah, orang yang bersalah nampak macam innocent pulak.

Diorg tak tahu ke it's not that easy untuk accept org yang pernah bertakhta di hati and pernah curang and tipu kita untuk jadi kawan and tengok dia dengan orang lain. Bukan semua orang mampu buat semua tuh. Sepatutnya diorg bersyukur bila masih berkesempatan untuk jadi kawan lagi. Tapi ni tak, mentang- mentang diorg tahu kita still/ pernah sayang dengan diorg, diorg ambil kesempatan atas kita, konon kata nak baiki kesilapan and kadang- kadang macam bagi harapan and then ruined up everything once again.


Sakit weyh kalau korang nak tau. Diorg yang buat keadaan jadi sangat teruk tapi orang yg menjadi mangsa and dipersalahkan oleh orang lain (current couple diorang and orang sekeliling yang tak tahu hal sebenar a.k.a kepochi) tak lain tak bukan kita lah. Orang macam tu selalunya aku akan bagi peluang 3 kali je untuk jadi kawan aku lepas break up. Kalau after 3 times diorg still repeat the same mistake... aku cuma akan cakap "ASTALAVISTA babeyh!!!" xpon "SAYONARA daisuki no hito" NGEHEHEHE!!!

Bukan sebab aku kejam. Tapi aku pon perlu jaga hati and perasaan aku yang diorg langsung tak pernah pikir apetah lagi nak jaga kan? Aku tak de masalah kalau diorg still hormat perasaan and hati aku, tapi ni tak. Susah sangat ke, bila korang da kecewakan org and tak mampu bahagiakan orang tu. Tak boleh ke korang respect hati and perasaan orang korang da kecewakan tu. Mungkin la hari ni hari dia, tapi korang kena ingat karma alam ni, bila korang terima balasan yang sama 1 hari nanti mungkin masa tu baru korang tau tinggi rendah langit kat atas tu.

Aku suarakan ni bukan nak tujukan kepada sapa- sapa, cuma sekadar renungan and ingatan utk kita semua. "WHAT GOES AROUND COMES AROUND". Kepada insan- insan yang pernah lukakan hati aku, aku tak pernah sekalipon cuba doakan kejatuhan korang. Sebaliknya aku selalu harapkan korang bahagia dengan jalan and pilihan hidup korang. Malah aku bersyukur kenal korang sebab korang lah yang buat aku jadi lebih matang dalam teruskan kehidupan aku. Selagi korang masih mampu respect aku, aku akan tetap ada dengan korang sebagai KAWAN.

Aku percaya dendam takkan mampu bawak aku kemana pon, dendam tu hanya akan tambahkan kehancuran dalam hidup aku. Aku terima semua suratan DIA untuk aku, dan aku ikhlas terima korang untuk terus jadi kawan aku. Dan aku harap korang pon ikhlas untuk terus ada dalam hidup aku. (^_^)

2 comments: